Wanneer wordt de maandtermijn afgeschreven?

De exacte datum staat in de Leningsovereenkomst​. Daarnaast sturen wij je elke maand een bericht, 2 weken voordat de incasso plaatsvindt.

Wat moet ik doen als de incasso is mislukt?

Nestr incasseert het bedrag 4 dagen later automatisch opnieuw van je rekening. Zorg er daarom voor dat de incasso dan wel kan plaatsvinden. Indien de automatische incasso voor de 2e achtereenvolgende keer wordt geweigerd, geldt een boete van EUR 100 per contract. Lukt het niet? Neem contact op met je financieel adviseur of Nestr.

Kan ik extra aflossen zonder boete?

Ieder kalenderjaar mag bij Nestr Smart Finance 10% van de oorspronkelijke hoofdsom afgelost worden, zonder dat daarvoor een vergoeding voor vervroegde aflossing verschuldigd is. Indien je zo'n extra aflossing doet, verzoeken wij je de extra aflossing over te maken naar IBAN: NL13 ABNA 0857 3093 15 ten name van Stichting Ontvangsten Dutch Mortgage Services, met als omschrijving: “Leningnummer 10000xxxx extra aflossing”.

Kan ik mijn financiering voor het einde van de looptijd volledig aflossen?

Ja, dat is mogelijk. Naast de boetevrije aflossing van 10% per kalenderjaar kun je de financiering volledig aflossen. Houd wel rekening met een vergoeding voor vervroegde aflossing.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Als betalingen uitblijven, kan Nestr rente, boetes en incassokosten in rekening brengen. Bij structurele achterstanden kan Nestr aanvullende maatregelen nemen, zoals het opeisen van de financiering of verkoop van het onderpand​.